Pagina's

woensdag 26 december 2012

Het plan - Amsterdam

Eén dezer is er een kinderloos dagje in deze luilekkere feest- en etentjesvolle vakantie gepland...
Het plan is een dagje Amsterdam van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat 
('t is niet dat Amsterdam zo wreed in de buurt ligt bij ons dus we moeten ervan profiteren!).

Nu, bij Ja-Ni-Na, zag ik allerhande tips verschijnen voor een geslaagd vrouwendagje Amsterdam.

Bij ons staat er een tentoonstelling en wat gekeuvel/geshop op het dagprogramma onder begeleiding van een dierbaar (turquoise) koppel ;-)

Enige gebrek: een gezellige, lekkere, niet-toeristische en vooral niet al te bruut Hollandse eetgelegenheid (lees: kroket uit de muur of erger)...

Ik heb al enkele notities in mijn wensplaatsboekje staan maar enkele leuke extra's zijn natuurlijk altijd meer dan welkom.

Help o help, wie heeft de allerbeste insideradreskes en wil die met de wijde wereld (of enkel mij is ook goe) delen?!

Dikke, dikke merci bij voorbaat!
We zullen het ons dan laten smaken...

O, natuurlijk zijn andere niet te versmaden tips qua shop/zie/voel/...gelegenheden ook meer dan welkom ;-)

O, en nog meer, Hollandse post is ook altijd zoo plezant, dus wie graag één van mijn drie kaartjes (die ik ter plaatse zal kopen en versturen) wil ontvangen, die laat ook maar een reactie na!

Enjoy the holidays!

8 opmerkingen:

  1. Leuk! Amsterdam is een hele leuke stad :)
    Ken je De 9 Straatjes? Dit zijn 9 straatjes langs de grachten van A'dam
    met hele leuke kleine winkeltjes en eetcafeetjes. Zeker een aanrader!
    Hier kun je alles vinden: http://www.de9straatjes.nl/#location_1250
    De paarse stipjes zijn eetgelegenheden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het fluormuseum (electric ladyland) is heel leuk, in de Jordaan is er ook steeds van alles te doen! Ooh ik wil ook terug naar Amsterdam, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. probeer de "rosse" buurt even; de kleur alleen al is een aanrader als het weer zo grauw is ;-}}

      Verwijderen
  3. Ik heb erg genoten van ons etentje in Bazar. Wel druk maar gewoon top eten en echt niet duur! Je kijkt er je ogen uit...Even Googelen of het wat voor jullie is...
    Bazar , albert cuypstraat...

    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ging ook de 9 straatjes zeggen. En ik wil graag post! Nederland is mijn favoriete land!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, een kaartje is altijd tof!
    Enne: Febo kroketten uit de muur zijn echt lekker, enkel die van Febo!
    Zelf ontdekt in Amsterdam :)
    En shoppen in de biologische supermarkt Marqt! En een cavake drinken tussen de bomma's in de Bijenkorf :)
    Veel plezier,
    liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wat fijn zo'n kinderloos dagje Amsterdam! Heerlijk geniet ervan joh!
    Ik ben ook niet zo heel erg thuis in Amsterdam, dus tips kan ik je niet echt geven....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amsterdam-met-de-vriendinnen staat hier ook al een tijd hoog op de to-do-lijst. Tips heb ik nog niet voor je, maar als jij iets ontdekt dat wij dan niet mogen missen als het zo ver is, mag je het mij laten weten. Met een kaartje?

    BeantwoordenVerwijderen